Zijn de verpakkingen van bv macaroni van plastic of van papier en dezelfde vraag voor zakjes van zilverfolie, bv van aardappelpuree?

Deze vraag in verband met de plasticcontainers van de gemeente. Moeten zulke zakjes daar nu wel of niet in?

Toegevoegd na 4 uur:
Ik bedoel van die zakjes die doorzichtig zijn maar ze knisperen. Van de zilverkleurige begrijp ik na 3 antwoorden dat ze niet voor recicling in aanmerking komen.

14 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Het beste antwoord

als je zakjes zoals die van chips bedoelt, nee die mogen er niet in. die zilverkleurige van de aardappelpuree ook niet
Macaroni zakken wel (als dat die doorzichtige zakken zijn die ik denk dat het zijn)
zie bron voor wat wel en niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

maccaronie die ik heb zit in plastic,
soms zit maccaronie in een soort doosje die zijn wel van papier
aardappelpuree is ook papier
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Ja die doosjes zijn natuurlijk van karton, maar die doorzichtige en zilverkleurige zakjes?
Wanneer er een zilverachtig laagje (net als bij een chipszak) in zit dat moet deze bij het restafval, niet bij het plastic.