Wat is een goed automatisch koffiezet apparaat voor bonen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Je bedoelt dus een machine waar je bonen instopt, en er koffie uitkomt. Een bean-to-cup machine. Over het algemeen wordt de Jura veel gekocht, een goede volautomatische machine, met espresso stand en koffiestand. Voor de rest zijn deze machines nagenoeg hetzelfde. Je moet zelf maar kijken of je er een melkopschuimer functie op wilt hebben of niet.

Echte koffieliefhebbers en barista's houden niet van deze apparaten. Zij prefereren een machine met een constante temperatuur en een perfecte druk. Bij de uitmonding van de machine plaatst met een houder met het bakje met de gemalen bonen. Hierdoor kan je elk kopje met andere bonen zetten en bepaalt de barista zelf de malinggraad (grof gemalen of zeer fijn). Ook is de druk aanpasbaar.

Voor de gewone koffiedrinker zoals jij en ik volstaat een 'bean-to-cup' machine.

Ik zou als ik jou was kijken naar een Jura, ik ken veel mensen met dit apparaat, weinig onderhoud en geen problemen.

Ik ga geen type noemen, het is aan jou welk model je mooi vind, welke functies je wilt hebben en wat je budget is. Ik raad je aan het zo simpel mogelijk te houden.

Ook al heb je geen melkopschuimer, deze apparaten kan je altijd los kopen en dan heb je alsnog lekkere cappuccino.

Toegevoegd na 23 uur:
Als je diepgaande informatie wilt hebben kan je dat het best via dit forum doen: http://www.thuisbarista.nl/forum/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

wij hebben al jaren de saeco vienna en die bevalt echt prima, heerlijke koffie, kun je zelf de sterkte instellen

Toegevoegd na 3 minuten:
er zit ook een stoombuisje aan, waarmee je warme melk op kunt stomen

Toegevoegd na 4 minuten:
of je kunt er gewoon warm water uit laten lopen voor thee of een cup of soepje

Toegevoegd na 5 minuten:
heet water bedoel ik ;)