Iemand die mij kan helpen met CV druk die continue afneemt?

Sinds kort neemt de druk van mijn CV continue af. Ik heb de expansievat al vervangen dus daaraan lag het niet.
Elke dag moet ik de expansievat bijvullen met water om de druk naar 1.5 bar te laten gaan.
Ik heb alle verwarmingen ontlucht en in de cv ook bepaalde dingen ontlucht.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Bvd!

5 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (1)

Het kan niet anders of er is ergens lekkage.
Dus loop heel het systeem na, en kijk of er ergens water druppelt.
Als dat nergens zichtbaar is kan de lekkage in de ketel zelf zitten.
Het gelekte water verdampt, en gaat mee met de rookgassen.
Dat kan dan alleen maar een kleine lekkage zijn, anders smoort het water de verbrandingsruimte wel.
Je kunt ook kijken of er veel stoom uit de schoorsteen komt als de ketel aanslaat.
Heb je ook vloerverwarming?
Zo ja, dan de toe- en afvoer dichtdraaien.
Verlies je dan geen druk meer, dan weet je waar het zit.
De exacte locatie opsporen, en verhelpen, wordt helaas een hele klus.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Vreemde min... !?!
Plus van mij !
Leonz
4 jaar geleden
@teusvh Is ondertussen al opgelost er was indd. een lekkage.