Kan ik het verjaringstermijn, 20 jr., opschorten van een door de buren zonder toestemming van mij gebouwd balkon op de erfgrens?

bijna 20 jr. geleden hebben onze buren zonder onze toestemming een balkon op de erfgrens gebouwd. wij hebben hun regelmatig gewezen dat wij dit niet toestaan. Er zat niets anders op dan naar de rechter te stappen. dit hebben we echter nooit gedaan. Zij plaatsen er ook geen scherm o.i.d. wat we eerder verzochten en kijken nu van bovenaf regelrecht op onze plaats.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom plaats je zelf geen schutting/scherm?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle, als je geen antwoordt op de vraag weet geef dan geen antwoordt.
dank je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt het 20 jaar geleden al aangegeven dat je dit niet toestaat,ik begrijp dan even niet waarom je toen geen actie hebt ondernomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geef GEEN antwoord maar ik geef een reactie, dat mag hier corenzo! Ik zou in ieder geval niet iemand 20 jaar bij mij naar binnen laten kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle, als de buren vanaf hun balkon bovenop de achtertuin kijken, hoe zou die schutting er dan uit moeten zien? Als een overkapping? De schutting die de vragensteller bedoelt, staat natuurlijk op de rand van het balkon. Maar je kunt niet een schutting of scherm gaan bouwen op een balkon dat niet van jezelf is. Maar even on-topic: als je het al bijna twintig jaar hebt gedoogd (want als ik het goed begrijp is het nooit verder gekomen dan wat gemopper) dan is het ruimschoots te laat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het 17 jaar geleden is er dan nog wat aan te doen??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20 jaar is te laat, 17 jaar is niet te laat.
Goed dat je nu alsnog actie onderneemt.

Antwoorden (2)

Neem meteen stappen, opschorten zal , denk ik, niet lukken.
Helaas moet ik je weinig kans geven.
Kennissen van mij hebben precies hetzelfde gehad, vrij vroeg aan de bel getrokken maar de zaak verloren.
Hebben jullie een rechtsbijstand verzekering?
Succes
Maaike
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je het best een rechtsbijstandsverzekering kunt nemen, ik las dat als je 3 maanden wachttijd voorbij zijn, dat je dan minder kosten zelf hoeft te betalen voor rechtshulp. Zo voorkomt u de hoogste rekeningen.