Hoe houd ik de witte was wit?

Ik was alle witte was altijd apart, met een gerenommeerd, vloeibaar, wasmiddel voor witte was en op 60 of 90 graden..
Toch komt er na verloop van tijd een soort van grauwe sluier over de was waardoor die nooit echt schoon meert lijkt te zijn..Als ik dan met wismakers aan de slag gaat vermindert dat wel maar ik zou het ook graag voorkomen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik zou beginnen met het vloeibare te vervangen voor poeder.
Vloeibaar druipt al grotendeels naar de afvoer...
Zelf gebruik ik al jaren Ariël en was de witte was op 90 graden,dan is het ook werkelijk schoon en het blijft wit.
Ik raadt jou aan om de wasmachine eens in de maand op 90 graden te laten draaien waar je alleen Azijn in het wasbakje doet..gooi er maar een liter in...Misschien komt de grauwsluier van kalkresten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een waterontharder in je woning laten plaatsen. Dure maar effectieve oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echfa WIT maakt wit textiel weer stralend wit .Het is een klein fesje .Het is poeder , je kunt het in de supermarkt kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja meis, dat ken ik..maar is dat ook om die grauw sluier te voorkomen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor doe 4 dopjes in een emmer met lauw water 2 uur inweken en alles is weer stalend wit. Ik heb ook wel eens gehoord dat een schep soda ook helpt in de was machine .Maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd.
Bleekmiddel, maakt het heerlijk wit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ontkomt er niet aan, maar gebruik af en toe Vanish. Werkt super.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een schepje soda bij het gewone waspoeder in de wasmachine blijft de was heel erg wit.
Wat ook helpt is een steradenttablet bij de was doen, dat maakt het ook extra wit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf nooit zo dol op vloeibare wasmiddel voor de witte was, omdat die nooit echt wit wast..
Toen de kinderen nog thuis waren droeg mijn zoon in die tijd veel witte sportsokken, die uiteraard elke dag vuil waren.
Ik kon aan zijn sportsokken altijd zien of ik een goed wasmiddel had wat schoon en vooral wit waste.
Bij mij is Dixan nr.één, bij deze heb ik altijd mooie witte was of welke ook wel fijn is, is Ariël.
Ik weet ook niet hoe heet je wast, maar ik was de witte was altijd op 60.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men geeft het advies om, een tablet die gebruikt voor kunstgebitten te reinigen, bij de kookwas te doen.