Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan ik voorlopig doen tegen verf op mijn bloes?

Ik heb net iets kleins geverfd, met mijn mooie klederen aan omdat het toch maar iets kleins was en bovendien waterverf. Toen ik de borstel ging uitspoelen ontdekte ik dat ik per ongeluk een primer had gebruikt ipv acryllak. en ik stelde tot mijn ontzetting vast dat ik blijkbaar ook nog op mijn mooie bloes heb gemorst.
Niks in huis : geen nagellakverwijderaar, geen verfverdunner of dergelijke. Ga er morgen achter maar dan is de verf droog natuurlijk en gaat ze er nog moeilijker af. Wat kan ik doen zodat de verf niet opdroogt? Heb de bloes nu in water gelegd, maar is dat wel voldoende als het olieverf betreft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
662

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Probeer aan terpentijn te geraken of aan alcohol want morgen is het voor olieverf al te laat.Anders probeer je met warm water en detergent en daarna vlug in de machine.Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
géén drink alcohol, maar een flesje om te ontsmetten!!
Dik in de groene zeep inwrijven en gewoon een dag in laten trekken,daarna kijken of uitwassen wil lukken.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding