Wat te doen tegen slechte service van een keukenboer?

Hallo allemaal,

In ons nieuwe huis hebben wij een nieuwe keuken laten plaatsen door een erkende keuken leverancier. Ondertussen zijn we 5 maanden na installatie en nog zijn er zaken die niet opgelost zijn. Dit zijn dan geen kritische zaken maar evengoed is de keuken niet af zoals:
- de juiste kraan
-spatplinten
-prullenbak
-een deurtje welke vervangen moet worden
- etc.

De keuken leverancier is 3 keer lang geweest maar nog steeds niet is alles opgelost.
En wij moeten steeds maar vrij pakken om de monteur binnen te laten.

Is hier iets tegen te doen? of is het enige een slechte review schrijven en maar hopen dat ze de service verbeteren?
Gelukkig hebben we de rekening nog niet betaald anders waren ze misschien wel nooit meer teruggekomen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Antwoorden (2)

Een aangetekende brief sturen met de problemen en twee weken de tijd geven in de brief om alles op te leveren zoals afgesproken. Aangeven dat de betaling niet eerder zal geschieden dan dat alles is opgelost.
ronron1212
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Maar wat is er dan als ze het nog niet geleverd hebben, wat voor stappen zou ik dan kunnen ondernemen?
ronron1212
5 jaar geleden
Dan zul je een in gebreke stelling moeten doen en een advocaat inschakelen.
Stel de leverancier per aangetekende brief op de hoogte en vermeld daarin duidelijk welke afspraken niet (tijdig) zijn nagekomen. Geef daarnaast aan op welke termijn je verwacht dat de gebreken zijn opgelost. Ook kun je aangeven dat je geleden schade (je vrije dag) zult verhalen op de verkoper als de klacht niet binnen de termijn is opgelost. Die termijn moet wel redelijk zijn, bijvoorbeeld 2 a 3 weken.

Verstuur de ingebrekestelling aangetekend en schrijf dat je ook de reactie schriftelijk wilt ontvangen, dus niet per telefoon. Zo heb je een 'dossier' met de gemaakte afspraken.
paulus811
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+plus, ik zie niet wat er mis is met dit perfecte antwoord. (Ik ben geen advocaat met expertise van keukens, misschien ligt het daaraan)
paulus811
5 jaar geleden
Bedankt JoanDArc, ik lijk last te hebben van een MINnaar.