De oorzaak van een rotte ei lucht in huis kan diverse oorzaken hebben.

https://www.broavloerisolatie.nl/wat-te-doen-bij-een-rotte-eieren-geur-in-huis

Waar komt de geur van rotte eieren vandaan?
De oorzaak van een rotte ei lucht in huis kan diverse oorzaken hebben. De zwavelgeur in huis kan ontstaan door problemen met het binnenmilieu, maar ook van buitenaf kan deze geur de woning met gemak binnendringen. Een dode, rottende muis kan een zwavelgeur afgeven, maar ook problemen met het riool komen vaak voor. De geur kan ook veroorzaakt worden door stilstaande lucht en vocht in de kruipruimte. Via gaten en kieren komt de geur van rotte eieren met gemak de woning binnen. Doordat de oorzaken van de stank zo uiteenlopend zijn, raden wij u aan om de oorzaak te laten onderzoeken door een specialistisch bedrijf.

Hoe ontstaat stilstaande lucht?
Stilstaande lucht in de kruipruimte kan ontstaan doordat het grondwater of vocht in de kruipruimte nergens naar toe kan. Heeft u een kruipruimte en is de bodem vochtig? Leg dan bodemfolie op de bodem van de kruipruimte. Bodemfolie zorgt ervoor dat grondwater nergens naar toe kan. Onderneemt u bij deze situatie niks? Dan zal het vocht vanuit de bodem de stenen intrekken en zo uw woning bereiken. Heeft u een houten vloer? Dan is de kans op houtrot zeer groot. Stilstaande lucht betekent vaak ook een tekort aan ventilatie of zelfs het ontbreken ervan. Een niet of slecht geventileerde kruipruimte in combinatie met vocht verergert de situatie. We raden u aan om uw kruipruimte altijd te voorzien van voldoende ventilatie. Ventilatie in de kruipruimte kunt u op twee manieren aanbrengen: met een renovatiekoker of een koekoek renovatiesysteem. Beide leggen ook onze specialisten graag voor u aan in de kruipruimte.

Wat kunt u ertegen doen?
Waarneemt u de geur van rotte eieren in huis? Schakel dan een expert in. Een expert kan de oorzaak van de stank achterhalen en u verder adviseren over de gevolg stappen die u kunt ondernemen. Komt de stank uit de kruipruimte? Dan kunt u de specialisten van BROA inhuren. Wij adviseren u van gedegen advies, voeren een kruipruimte inspectie uit met warmtebeeldcamera en kunnen het probleem voor u oplossen met kruipruimte isolatie en ventilatie.