hoe krijg je vaseline uit de kleren?

misschien een beetje rare vraag, maar ik heb laatst een broek gewassen waar ik in de broekzak per ongeluk een klein potje vaseline in heb laten zitten (als zijnde lippenbalsem). nu is dit potje in de wasmachine opengegaan en heeft de vaseline vlekken op de broek veroorzaakt. heb hem hierna nog 2 keer gewassen. Wordt wel iets minder, maar krijg het er niet uit..... wie heeft nog een goede tip?
bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
41.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan het beste verwijderen door onder en boven de vlek absorberend papier te leggen. strijk dan met een warm strijkijzer over de vlek en als je dat blijft herhalen zie je dan dat de vlek weg smelt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mijn vader word 2x per dag van top tot teen ingesmeerd met koelzalf dat is heel vet spul .Het enige dat helpt om kleding vetvrij te krijgen is AH kleur vloeibaar wasmiddel (na veel merken uitgeprobeerd te hebben).Kleding word weer vetvrij en ruikt en ruikt ook weer fris en de wasmachine word er ook vetvrij door.

Het beste antwoord

De broek met unicura zeep de antibacteriële zeep de groene wel te verstaan.
Nat maken inwrijven en in de wasmachine wassen op 30 of 40 graden.Helpt gegarandeerd ook bij vette zalf vaseline zalf van mijn man.
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat je de broek nog 2 keer gewassen hebt, maakt het niet makkelijker, je kunt proberen de broek te wassen met st Marc, dit lost vet goed op. Verkrijgbaar bij de bouwmarkt. Als de broek met de vlek, gewassen is, is de vlek moeilijk tot niet meer te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou eens proberen met wasbenzine, dat ontvet super.
Best in een emmer en op een veilige plaats in de open lucht want het is brandbaar.
Nadien gewoon wassen zoals u steeds doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Kan de wasbenzine geen kwaad voor de rest van de broek/de kleur?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker niet daarom ook dat ik het voorstel.
In een nieuw kuis gebruikt men iets dergelijks.
Want met St-Marc ben ik niet zeker dat de kleuren blijven want het is nogal "straf spul", ik gebruik dit om alles zeer grondig af te wassen vooraleer te schilderen.
e kan het beste verwijderen door onder en boven de vlek absorberend papier te leggen. strijk dan met een warm strijkijzer over de vlek en als je dat blijft herhalen zie je dan dat de vlek weg smelt.