Hoe kom ik van de paddestoel satijnvezelkop in mijn tuin af

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (6)

Je tuin betegelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de satijnvezelkop is een zeer giftige paddestoel
verspreiding gaat met sporen
ik zou zelf met 2 latex handschoenen over elkaar ze wegscheppen voor de sporen er uit schieten
en dat consequent blijven doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paddestoel is een plant zonder bladgroen.
Hij zit grotendeels onder de grond(Zwamdraden) en af en toe komen er de vruchtlichamen (paddestoelen ) boven de grond.
De meeste paddestoelen zijn meerjarige planten en komen ieder jaar op de oude plek op .
He afplukken van de paddestoel lost geen enkel probleem op, omdat de plant zelf in de grond blijft.
Als je de appels van de boom plukt gaat ook de appelboom niet weg!!
Normaal gesproken heb je geen enkele last van deze soort, je moet ze natuurlijk niet eten.
In de meeste tuinen staan ook giftige planten, zelfs zeer giftig en daar hoor je ook niemand over.
Zodra de voedingsstoffen voor deze soort paddestoel op zijn verdwijnt de plant vanzelf.
Of je moet met zeer giftige stoffen gaan werken, maar die zijn nog gevaarlijker dan de paddestoel, die zie je nog staan, gif in de grond zie je niet!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan er weinig aan verbeteren...
Het enige middel waarmee je deze paddestoel weg krijgt is zoutzuur...

Maar dan groeit er ook nooit meer wat op die plek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb met andere hardnekkige paddestoelen een redelijk resultaat bereikt door de fungicide ortiva te gebruiken,maar ik weet niet of je daar aan kunt komen,een andere mogelijkheid is zorgen dat de paddestoelen geen sporen meer kunnen verspreiden door iedere dag alle bovengrondse delen te verwijderen,maar dat is een kwestie van lange adem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je paddenstoelen hebt heeft het geen enkele zin om ze te rooien. De draden zitten zeer diep in de grond. Ze moeten van zelf verdwijnen. Door ze weg te halen blijft de voeding voor dit soort aanwezig. Door ze te laten groeien maakt het de omgeving waar ze groeien armer.