Welke plant is dit?

Aan deze tuin is een paar weken weinig onderhoud gedaan. Plotseling staat ze vol met onbekende panten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Het beste antwoord

Ja het is zeker smeerwortel.
De gewone soort, het is een wilde plant die onder de grond uitlopers maakt.
De hoofdbloei is in het vroege voorjaar in de kleuren wit, roze, rood of blauw.
Het is ook nog eens een bekende geneeskrachtige plant.
Om deze tijd van het jaar komt er meeldauw in, dat zijn de witte vlekken op het blad.
Voor de plant geeft dat niets en is ook niet besmettelijk voor je andere tuinplanten.
Smeerwortel kan onvoorstelbaar snel groeien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@eddijst dank voor de moeite, ik wacht nog even op de bloemetjes.

Andere antwoorden (1)

De plant met het grote blad kan smeerwortel zijn of wat waarschijnlijker is vingerhoedskruid (digitalis),en de planten met de kleine blaadjes klein hoefblad.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Planten met de kleine blaadjes is hondsdraf.
flyingcrow
9 jaar geleden
Och ja natuurlijk Ed Hondsdraf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik wacht nog even of er bloemetjes aan komen.