Hoe maken wij onze te koop staande woning nog aantrekkelijker voor potentiële kopers?

Onze woning staat sinds augustus vorig jaar te koop en inmiddels hebben we 32 bezichtigingen achter de rug. Tot driemaal toe is het huis zelfs bijna verkocht geweest, maar ja, nog steeds niet dus. De vraagprijs is marktconform (zelfs een beetje scherp), de ligging is geweldig, het onderhoud zowel binnen als buiten prima. Enkele kamers zijn leeg, andere kamers zien er bewoond uit. Over belangstelling hebben we absoluut niet te klagen, maar wat is nou dat ene zetje dat nodig is? Hebben jullie tips voor het nog aantrekkelijker maken van de woning (nee, niet de prijs omlaag)?

Toegevoegd na 13 minuten:
op verzoek van nienke:

http://www.regiomakelaar-groningen.nl/huizen/index.php?id=179

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Haal je huis even uit de verkoop, en zet hem dan weer te koop. Ook al weet iedereen dat het niet zo goed gaat op de huizenmarkt, mensen denken toch 'daar zal wel iets mee zijn' als een op het oog leuk huis al meer dan een half jaar te koop staat. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een vermelding op funda.nl of vergelijkbare site. Staat daar 'sinds juni 2010' dan geeft dat mensen het idee dat ze er net op tijd bij zijn. Staat er 'sinds augustis 2009' dan gaan mensen zich afvragen waarom het nog niet is verkocht. Bedenk ook dat mensen die niet via internet op jullie huis komen, ongetwijfeld voor of na de bezichtiging het adres gaan googlen en op al dat soort sites komen! Toegevoegd na 25 minuten: Nu ik de foto's heb gezien, een tip die al eerder is genoemd: dingen weghalen! Bijvoorbeeld het kastje naast de bank staat tot de nok toe vol met foto's, beeldjes en prullaria, en oogt voor een buitenstaander (die de mensen op de foto's niet kent) niet huiselijk, maar vooral druk, benauwend haast. Ook het hondenbeeldje naast dat kastje en het scherm op de vensterbank zou ik weghalen, die nemen ruimte in beslag. Hetzelfde geldt voor het kastje in (zo te zien) de serre: leeghalen! Planten zijn goed, maar je hebt er erg veel (grote) staan. Gecombineerd met de beeldjes op de vensterbank, de vitrage en de gordijnen blokkeren ze het licht. De beeldjes zou ik allemaal weghalen, voor iedereen die niet exáct dezelfde smaak heeft, zijn die te overheersend. Planten kun je een beetje uitdunnen, dan hebben mensen beter uitzicht naar buiten. Ik tel minstens twee grote kattenkrabpalen: opruimen, zelfs voor mensen die van katten houden, leiden die af van de ruimte. Ik zie op een houten stoel een zadel met een prijs eraan: leuke touch, maar in een te kleine ruimte, die daardoor nog kleiner oogt. In het algemeen zou ik een stuk rustiger aan doen met kussentjes op banken en stoelen. Knus is goed, verstikkend niet. Altijd onthouden: de toverwoorden zijn licht en ruimte!

Ga eens op zoek naar een goede verkoopstylist. Die kan voor een klein bedrag je woning aantrekkelijker maken voor potentiële kopers.

Door hem heel erg op te knappen/schoon te maken. Leuke spullen er neer te zetten. Als je een foto had geplaatst, hadden we je gerichte tips kunnen geven. Toegevoegd na 36 minuten: je kunt je ook opgeven voor woon programma's die kunnen je meestal ook helpen met het verkopen van je huis. Neem contact op met RTL/SBS.

Gossie wat ee mooi huis. Alleen op de foto's lijken de vertrekken nogal klein. Op zich geen probleem omdat je al heel wat bezichtigingen hebt gehad. Of misschien zit het toch in de ruimtelijkheid in het huis? Wat voor mensen zoeken een huis als dit en hoe kun je die benaderen. Als dat goed lukt moet het zo weg zijn. Suc6!!!

Er zijn tegenwoordig vaker woonprogramma's op tv waar ze hele goeie verhuistips geven om je woning zo aantrekkelijk mogenlijk te maken vd verkoop.hierdoor kom je zelf vaak op ideeen.Succes

Ik heb de fotoos bekeken en het valt me op dat de kamers erg druk zijn. Er staan heel veel spullen in waar potentiële kopers niet doorheen kunnen kijken, bv de boekenkastfoto. De aandacht wordt heel erg getrokken naar alles wat er in de woning staat. Ondanks dat het een prachtig huis is met een zeer aantrekkelijke ligging ben ik toch bang dat de kopers de ruimte als te klein ervaren vanwege alle persoonlijke spullen. Mijn advies is om dit allemaal weg te halen en het huis ruimtelijker te maken, zet al die volle kasten op zolder of in een opslagruimte. Verf de wanden roomwit zet er een aantal basiselementen in ( bv 1 grote plant in een mooie pot). Laat de kopers 'door je huis heen kijken' zonder dat ze afgeleid worden door de inrichting. Laat je niet afschrikken door er in te investeren. Reclame maken kost altijd geld. Succes!

In t.v.-programma's wordt altijd aangeraden om alle persoonlijke spullen weg te halen. Huizenkopers houden er niet van om die te zien staan.

-Het huis moet algemeen ingericht zijn. Dus niet een thema (overal bloemetjes-motieven, of alles roze). -Het moet netjes zijn (ook de prullenbak legen). -De lege kamers: wellicht beter om er even een bureau in te zetten met een oude (schone) PC / TV (hoeft niet aangesloten te zijn). Als 't er maar bewoond uit ziet.

Waar ketst het dan op af bij een bezichtiging? Die punten zou ik aanpakken...

Wij hebben destijds een huis gekocht omdat er een open haardje in zat. Dat maakte voor ons net het verschil. Achteraf bleek dat de verkopers het haardje om die reden (betere verkoopbaarheid) hadden laten aanleggen. De verkoopprijs werd eveneens hoger, zodat ze de kosten eruit haalden. Een leuke aangelegde tuin is ook aantrekkelijk.

Als mensen het huis komen bezichtigen: De geur van koffie!!!!!!!! PS: de kamers zijn te druk, te veel spullen (op de foto's). Je makelaar had je hier wel mogen bij helpen. Je hebt zeker nieuwe foto's nodig.

vers gebakken en nog heerlijk geurende appeltaart schijnt ook te helpen. verder zou ik een advertentie in een landelijke krant zetten. het kost relatief weinig en je haalt een veel grotere doelgroep binnen.

Met de stijgende huizenprijzen en het groeiende aantal mensen dat hun huis wil verkopen is het tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk om je huis snel en goed te verkopen. Gelukkig kun je met een aantal eenvoudige tips en trucs je huis al een stuk aantrekkelijker maken. Lees de tips van de experts, gebruik je gezonde verstand en ga ervoor. Lees deze tips en trucs maar eens: http://www.hoedoe.nl/wonen-inrichten/inrichting/hoe-maak-ik-mijn-huis-aantrekkelijk-voor-de-verkoop

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100