Ik zie tegenwoordig overal outlets waar laminaat tegen lage prijzen worden verkocht (va. 10 in winkel of va 6 online), wat zijn de evt. haken/ogen?

zou het kunnen dat er wat mis is met deze partijen laminaat. Zouden dezen wellicht krom zijn waardoor de vloer hobbelt als een achtbaan of?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (5)

6 euro laminaat zou ik niet neerleggen waar je veel loopt. Neem niet aan dat ze troep verkopen. Misschien moeten ze af van de oude series en komt er wat nieuws op de markt?.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laminaat is er in veel kwaliteiten.
Je hebt slijtvast laminaat voor intensief gebruik, of kwetsbaarder laminaat voor ruimtes die weinig gebruikt worden.
Je hebt laminaat dat helemaal glad is, en laminaat met een houtstructuur in de toplaag.
Je hebt laminaat dat er natuurlijk uitziet en laminaat waarbij bijna iedere plank hetzelfde is.
Je hebt geluidsisolerend laminaat en laminaat dat dat niet is.
Je hebt kliklaminaat dat snel te leggen is, of laminaat dat gelijmd moet worden.

Hoe beter de eigenschappen van het laminaat, hoe duurder het is. Voor weinig geld kun je dus verwachten dat je eenvoudig laminaat krijgt. Prima, als het aan je eisen voldoet.
11 jaar geleden
Voor mijn werk kom ik vaak in bedrijven waar laminaat wordt gemaakt.Door de over productie worden er vaak partijen aan outlets verkocht,om dat die bedrijven meestal op een goed kopen locatie zitten kunnen zij dit heel goedkoop aanbieden.Er is helemaal niks mis met dat laminaat.De fabrikant neemt minder winst en het verkopende bedrijf,van daar dat het goedkoper is.Natuurlijk heb je kwaliteitsverschil,en daar moet je ook naar vragen.Er zit wel verschil in,of je er veel over loopt of dat het voor de slaapkamer is.En stel als je het koopt en het gaat een jaartje minder mee, dan heeft het niet veel gekost.
burgos
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Allemaal minnetjes tjaa
Toplaag is dunner dus slijt eerder. Trekt sneller krom door vocht. Lastiger te leggen omdat de randjes kwetsbaar zijn en snel afbreken. Convulsie wil je lang plezier hebben van je vloer dan moet je er meer geld voor neerleggen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Outlets zijn in feite winkels die aan sterk verminderde prijs einde-reeks producten, de collectie van het vorige seizoen, producten met kleine foutjes etc... verkopen. Maar het is een publiek geheim dat er ook geproduceerd wordt speciaal om in een outlet te verkopen. Dan heb je een product van minder goede kwaliteit, ook al plakt er zogezegd een merk op. Niet alle merken doen dat zo, maar het gebeurt.
Wàt juist maakt dat de laminaat laag geprijsd is, kan ik echter van hieruit niet zeggen. het kan immers gaan over de eerstgenoemde categorie (dus een merkartikel uit einde-reeks, vorig seizoen etc.) die aan sterk verminderde prijs de deur uitmoet. Dan kan je op zoek gaan naar de oorspronkelijke prijs (normaal gezien vind je dat nog wel op internet) en op basis daarvan een inschatting maken. Vaak staat erbij vermeld hoe je de laminaat kan gebruiken (professioneel, intensief...). Deze vermelding vind je ook bij de afgeprijsde maar het is altijd goed dit eens via internet nog eens na te kijken.
Zijn er kleine foutjes, dan is het goed te vernemen wat er precies aan mankeert. Er is inderdaad een verschil tussen een beschadiging aan de onderkant van de laminaat, dan bv. een kras aan de bovenkant of plaat die in het vocht gelegen heeft en lichtjes krom getrokken is.
Gaat het over een laminaat van een onbekend merk of een hetzelfde laminaat dat je aan min of meer dezelfde prijs overal ziet verschijnen, dan is deze wellicht een speciaal gemaakte serie van minder goede kwaliteit aan lagere prijs.
Al is dit ook geen wet van persen en meden... ik heb al goedkope laminaat gekocht bij een Turkse winkel en die houdt wonderwel tegen alle verwachtingen in (gezien de prijs bedoel ik). Dus in sommige gevallen kan een andere manier van importeren (bv. zonder tussenpersonen) en produceren (lagere loonkostlanden) ook voor een lagere prijs zorgen. Maar hier is het wat een gok : ik heb hier ook al minder leuke ervaringen mee wat kwaliteit betreft.
Mijn advies is :
- noteer zorgvuldig merk en soort, en zoek dit op op internet
- wacht tot de uitverkoop, dan vind je vaak goedkope aanbiedingen van kwalitatieve laminaat.
succes!