Ligt aan de breedte van de rol. Is de rol 6m breed, dan heb je dus 11,5 strekkende meter nodig. Is hij 3m breed, dan heb je twee keer zo veel nodig, dus 2 x 11,5 = 23 strekkende meter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Linoleum zit meestal op rollen van 4m of 2m breed.
Van een rol van 4m kun je het voordeligst 3 stroken van 5.8m(6m) nemen (18m dus).
Van een rol van 2m kun je 6 stroken van 5.8m(6m) nemen (36m dus),
of 3 stroken van 11.5m (34.5m, afronden op bijna 36m).