Hoe krijg ik het eindelijk voor elkaar om mijn administatie regelmatig te doen en op orde te houden? Hoe kan ik het leuk maken voor mezelf?

Ik doe mijn administratie pas als het echt moet, en dan neem ik me iedere keer voor om het bij te houden, maar ja dat lukt niet. Gevolg: ik ga er vreselijk tegenop zien, en krijg het gevoel dat ik het niet kan en het te moeilijk is. Wat overigens achteraf wel weer meevalt.
Ik wil er een positief gevoel bij hebben en niet zoveel stress. Hoe doen jullie het?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een gouden tip: het boek "Getting things done" van David Allen. Het boek gaat over jouw probleem. Het principe van het boek is dat je alles (informatie, dingen die je moet doen, ...) wat je binnenkrijgt meteen gaat aanpakken. Je kan drie dingen doen met dingen die binnen komen: - meteen doen (als ze minder dan 2 minuten duren) - meteen inplannen - in een map 'to do' plaatsen (voor dingen die je ooit nog eens moet doen maar waar totaal geen tijdslimiet op zit. Dit is een map die je af en toe eens openslaat om te kijken of er iets inzit wat je nog wil doen.) In het boek wordt het veel uitgebreider verteld en het werkt enorm goed.

Administratie wordt nooit leuk. Wel kan je jezelf aanleren om een vast moment in de week te nemen om je admin te doen. Dan is het 10 minuten en dan ben je er vanaf. En de enige manier is dan.. Gewoon doen..

Zelf heb ik 1 klein kastje voor al mijn papierwerk.Op vrijdagavond is mijn vaste administratiedag. Dan zet ik een muziekje op maak wat lekkers en wat te drinken erbij,en dan even een uurtje alles doorlezen,de rekeningen betalen enz en dan ben ik klaar met mijn administratie.Dit ben ik dus gaan doen omdat ik zelf door de bomen het bos niet meer kon zien.En nu pak ik me op vrijdag de tijd die nodig is,en kan daarna van me weekend genieten.

Jezelf belonen als je klaar bent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100