Hoe neem je een bladstek van een yucca rostrata?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon een stukje stam of tak ,in de grond steken , zoals met een petfles ,de grond niet te droog maar ook niet te nat.

Het beste antwoord

Je kunt deze plant niet stekken door middel van bladstek.

Toegevoegd na 4 minuten:
Stekken doe je door middel van een afgesneden top waaraan nog een stukje stam zit, stukje stam of stukken wortels.
Stukken stam gaat het beste.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Yucca, stekken is niet zo moeilijk,wij hebben in onze serre allemaal stekken
van yucca's staan.
Om het goed te doen hebben wij op internet gekeken, bij yuccas stekken,daar wordt
precies uit gelegt hoe dat moet.
Neem een kijkje en ga aan de gang.
Succes.
burgos
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij heeft het over blad-stekken, geen stekken van een stukje stam.
Ik zou een stuk blad afsnijden met een schoon en scherp mesje, in stekpoeder dopen, en in half potgrond/half zand zetten.
Stek niet in de zon zetten, maar wel zorgen voor warme bodem, door het potje boven de verwarming te zetten.
Heel licht vochtig houden, en half petflesje zonder dop er overheen.
Succes!
Rieneke1