Een goed afsluitend deksel er op. Of een laagje olie (sla-olijf-zonnebloem) er op gieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een laagje olijfolie hoeft niet veel te zijn dan kunnen de larfjes niet meer ademhalen aan het oppervlak
zonder larven geen nieuwe muggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik durf dit antwoord eigenlijk niet te geven Jelle, maar ik doe het toch!

Eigenlijk vormen muggen(larfjes) een ware delicatesse voor de Geelgerande.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna alle muggenlarven die je vaak in een regenton ziet, zijn niet de larven van steekmuggen!
Alleen als er spraken is van een dikke laag rottende troep uit de dakgoot, zie je ze wel eens.
Ook wil ik even zeggen , dat de muggenlarven in het water van de regenton, het water helder en schoon maken/houden, zonder deze larven zou het een grote stinkboel worden.
Ze zijn dus uitermate nuttig, zonder later gestoken te worden.