Waar vind ik een grote wandplaat?

Ik wil mijn huiskamer soortgelijk inrichten als op de afbeelding, met een grijze muur en een witte wandplaat.

Wat voor materiaal kan ik hier het best voor gebruiken (hout?) en waar vind ik zulke grote wandplaten?

http://i62.tinypic.com/cqdd4.jpg

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Interieur
1.4K

Het beste antwoord

Bij iedere houthandel kan je beste platen krijgen. En dan een specialist, geen Praxis of Gamma houtafdeling.

Maar ik denk niet dat deze uit 1 deel bestaat. Uitgaande van de TV gok ik dat dit al een meter of 5 in lengte is.
Als ik jou was zou ik MDF platen aan elkaar bevestigen. En om het om 1 geheel laten lijken meerdere opties:
- Naden zorgvuldig dichtsmeren, meerdere malen goed gronden (!) en meerdere verflagen dat de naad niet meer zichtbaar is.
- MDF platen met dik foambehang bekleden. Een goed behanger zal nagenoeg naadloos werken. En ziet het er uit als 1 geheel.

Mooi idee overigens!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat je hier het beste voor kan gebruiken is trespa,dat is heel dun ongeveer 3a 4 millimeter.
maar die grote is er niet, die platen gaan tot ongeveer 244x200.
wat je ook kan doen, houd gewoon een wit vlak in je grijze muur,plak het af met het verven dan is het super strak,en het als je in de grijze muur een wit vlak neemt is dat toch het zelfde effect?waarom zou je dan zo,n zware plaat ophangen?
burgos
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat het hem er juist om gaat dat je duidelijk de plaat op de muur ziet met verschil in diepte. Daarvoor is trespa te dun. Tja, en waarom, kwestie van smaak denk ik. Persoonlijk vind ik het wel erg mooi en mooier dan een geverfd vlak.
Maar goed, even afwachten wat de vraagsteller nu precies wil. :-)
Ikea heeft iets dergelijks met panelen, het is weliswaar geen totaal oppervlakte zoals op de foto maar je zult wel lijnen ertussen zien
je kunt er ook een televisie aan hangen of bv een Besta meubel