Een oor aan een roestvrijstalen soeppan lijmen, welke lijm moet ik gebruiken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
5.8K
Amadea
6 jaar geleden
Het lijkt mij dat je dit niet kunt lijmen, maar dat het gesoldeerd moet worden.
paulus811
6 jaar geleden
Ik denk eerder aan lassen, soldeertin is zacht. Met hete soep neem je geen risico.
Utrecht
6 jaar geleden
Lijmen is kansloos. Je zal het moeten (laten) lassen. Of de pan afschijven...
Utrecht
6 jaar geleden
afschrijven
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
mee eens, neem geen risico!

Antwoorden (1)

Roestvrij staal kun je lijmen met de consumentenproducten Pattex Power Epoxy Super Mix Metal, Bison Kombi Power of Loctite Epoxy Instant Mix. Probleem is dat deze producten boven de ongeveer 100 graden Celcius weer afbreken, waardoor ze niet geschikt zijn om een pan mee te repareren. Er zijn wel hittebestendige producten voor metaal, zoals Bison High Temp of Thermofix, maar dat zijn meer kitten dan lijmen en niet zo geschikt voor een handvat.

Er zijn mogelijk professionele producten te vinden die doen wat je wilt, maar dan nog is lijmen niet een voor de hand liggende oplossing, omdat zo'n oplossing mogelijk duur is en niet erg duurzaam. Ook kunnen er schadelijke stoffen ontstaan als de gasvlammen langs de pan lekken. Puntlassen is dan ook de beste oplossing. Kijk eens uit naar een metaalbedrijf in de buurt; mogelijk willen die het wel even tussendoor doen, het is een paar seconden werk. Informeer anders eens bij de betere kookwinkel naar een reparateur.