Wat voor wasmiddel kun je gebruiken om een hardnekkig vlek op een kanten shirt weg te halen?

Een wit kanten shirt met een donker vlek erop dat niet weg te krijgen was met bleekmiddel. Welke andere middel is wel effectief om een vlek op een kanten shirt te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Erna55
7 jaar geleden
Het maakt uit waardoor de vlek ontstaan is.
Smeerolie, inkt, bosbessensap.......
Amadea
7 jaar geleden
Is het een vetvlek of waardoor is die vlek anders veroorzaakt?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waterstofperoxide, je vindt er alles over via Google. Gewoon "Waterstofperoxide en vlekken ingeven".
Wordt ook gebruikt om ziekenhuislinnen te wassen en dat ziet er vaak smerig uit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb het eerst in de wasmachine gestopt en op 30 graden gewassen. Toen het klaar was, zag ik ineens een paarse vlek erop. Heb het daarna in een emmer gedaan gevuld met koud water en een bleekmiddel erin gedaan. Heeft niet gewerkt.

Antwoorden (2)

Bleken heeft geen effect als de verontreiniging niet wordt verwijderd. Je kunt het proberen met Dasty (sterk ontvettend) of ossengalzeep (dat ontvet en ook eiwitten oplost). Oxi Action is voornamelijk een zuurstofbleekmiddel, maar in geconcentreerde vorm kan het ook vlekken verwijderen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De vlek goed insmeren met groene zeep en dan minstens een nacht in laten trekken. De volgende dag wassen : weg is de vlek!

Groene zeep is te koop bij de supermarkt (Jumbo en AH) niet duur en werkt goed. Is in pot te koop, deze is beter voor dit klusje dan de vloeibare versie.
(niet duur, link is een oude aanbieding)

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik geef Driehoek als beste merk , er zijn nog eigen merken zoals Tricel van het Kruidvat bv

http://www.poetsadvies.nl/schoonmaakartikelen/groene-zeep#ixzz0lD5MY8xl