Mogen we een hekwerk op de erfscheiding plaatsen met tegen de voorwand een deel privacyscherm van 1 - 2 m breed en 1.80 hoog?

We hebben een slechte verstandhouding met de buren, en kunnen hierover dus niet onderhandelen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Kijk op de website van je gemeente of je daar de voorschriften kunt vinden. Vaak is het zo dat een scherm van 1.80m hoog wel 2 meter vanaf de gevel geplaatst mag worden.
Of neem contact op met de woningbouwvereniging als je een huurhuis hebt.
Maar zekerheid voor alles: Check e.e.a. op de site van de gemeente zodat de buren geen grond hebben om te klagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet OP de erfafscheiding, vlgs mij moet je 10cm ervan af blijven. Je kunt dit idd navragen bij de gemeente of kijk eens op de site van het VROM.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met je buren er niet uit komt, mag je volgens mij op de erfafscheiding geen hekwerk plaatsen. Wel net ernaast, op eigen grond.