Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga een vrijstaande voorzetwand van metal stud bouwen en deze vullen met rockwool platen. Kan ik de achterkant bouwtechnisch gezien open laten?

Ik plaats gipsplaten aan de voorkant. De achterkant zou ik het liefst open houden. Ik zou ook niet weten hoe ik daar bij kan komen, aangezien er tussen de muur en de constructie 2 cm zit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
570

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan prima, zolang er geen vocht bij komt. Het liefst deze ruimte op een of andere manier ventileren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi, dank je wel! Het gaat niet om een buitenwand, maar om een binnenwand. Er zit een luchtlaag tussen de voorzetwand en de muur. Is dit voldoende of moet ik een dampscherm bevestigen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dampverplaatsing krijg je alleen als er temperatuurverschil is. Als het aan beide kanten van de muur even warm is hoef je er geen dampremmende folie tussen te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, dank je wel. Ik denk dat het iets kouder kan zijn aan de andere kant, omdat ik maar aan 1 kant zelf de kachel aan zal zetten. De achterwand heeft echter kozijnen. Daarachter zit een kantoor. Ik vermoed dat veel warmte door die kozijnen zal gaan als de buren stoken. Het zal dus niet heel veel kouder worden. Wat is je advies in deze?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zolang het verschil niet al te groot word (+- 5 graden) dan gaat het prima zonder folie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Breng aan de warme zijde een laag Isover vario KM of een vergelijkbare halfdoorlatende folie aan. Zorg, dat er geen luchtlagen overblijven, ventilatie aan de warme zijde geeft problemen. Zo gauw je isoleert, moet je vocht aan de warme zijde tegenhouden en aan de koude zijde de ruimte geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het enige antwoord, maar gezien de antwoorden op mijn vervolgvragen zeker een verdiend beste antwoord!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding