Wat is het verschil tussen gewone latex en verspuitbare latex?

kan je verspuitbare ook als gewone gebruiken of is dat dunner?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Poet
10 jaar geleden
Verspuitbare verf mag natuurlijk niet snel gaan druipen. Een druiper kwast je immers niet weg als je spuit. Misschien dat daarin een verschil zit?
Ivana
10 jaar geleden
Het verschil zit in de dikte. Verspuitbare latex zal met de kwast gaan druipen. Het spuiten is een zeer vakkundig iets, anders gaat de verf ook met de spuit druipen, maar als je spuit moet het in een zéér dunne laag en daar is ervaring voor vereist.
Niet gebruiken dus met de kwast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spuiten is niet zo moeilijk
gewoon niet te veel en even oefenen op zolder of een andere ruimte die niet super netjes hoeft. Spuitverf is dunner, maar met een gladde roller op een gladde muur zou het best eens goed kunnen werken, gewone latex verdun je ook als je met een gladde roller werkt.
Ivana
10 jaar geleden
Gewone latex verdun je pas bij een tweede of derde laag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel op een gladde ondergrond als je geen structuur (sinaasappelhuid) wilt.

Het beste antwoord

verspuitbare latex is een ramp omdat je het nooit meer kan afplakken: je trekt de latex er gewoon weer vanaf, dit komt door het verdunnen met water. dikte van verf wordt bepaald door manier van aanbrengen: 1 kwast dikste laag 2 roller en 3 spuiten. Latex heeft dikte nodig voor goede hechting en uitharding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt