Bedden, welke kant is links of rechts?

Als je bij het voeteneind staat en je zegt bv "ik lig links" en als je daar dan gaat liggen dan is links toch leeg. Vraag is eigenlijk, van welke punt moet je een bed bekijken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
3.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En iets, lig je op je buik of rug?

Antwoorden (2)

Als jij op je rug gaat liggen dan is op dat moment van jou uit gezien de ligplaats links van jou leeg, maar voor degene die nog aan het voeteneind van het bed staat lig jij gewoon aan de linkerkant van het bed. Volgens mij wordt de plek die iemand op een bed inneemt altijd vanuit het voeteneind bepaald. Want het hoofdeind staat meestal tegen een muur aan.
Amadea
6 jaar geleden
Voor het bepalen aan welke kant van het bed iemand ligt wordt uitgegaan van de liggende persoon of personen. Bij (hetero)stellen ligt de man meestal rechts en de vrouw links. Zie voor de duidelijkheid deze foto's: https://hips.hearstapps.com/cnl.h.cdn.cosmopolitan.nl/assets/17/28/4000x2000/landscape-1499956929-gettyimages-539820720.jpg?resize=768:* en http://i3.mirror.co.uk/incoming/article5524180.ece/ALTERNATES/s615/Coleen.jpg.

Zou er iemand aan het voeteneind staan kijken naar de liggende personen dan ziet deze persoon de man links en de vrouw rechts.