Kitten op kit

Kun je over een reeds gekitte rand heen kitten? Moet het dan goed drogen? Laat het daarna niet los?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
34.5K

Antwoorden (4)

Kit over kit is vragen om problemen! Het oude spul grondig verwijderen en daarna verse kit aanbrengen. Da's het beste...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel, maar is niet aan te bevelen. Als de oude laag niet goed meer zit (en daar mag je vanuit gaan, want je wil opnieuw kitten), dan zal deze op den duur ervoor zorgen dat de nieuwe laag ook loslaat. Dus het beste is om de oude kit te verwijderen en daarna de nieuwe aan te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker eerst de oude kit verwijderen. De nieuwe kit hecht sowieso beter als het direkt in kontakt komt met de rand dan wanneer het op oude kit komt. Strak krijg je het ook niet als het over het oude heen gaat en ook wordt de naad veel te dik bij dubbel kitten. Daar komt nog bij dat je mogelijk een klein plekje overslaat, waar dan vocht in komt zodat je hele kitrand gaat schimmelen. Dus even aanpakken maar dan heb je ook iets goeds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen silicone kit laat het overkitten niet toe, Omdat silicone kit chemisch onaantastbaar is. Het is echter niet raadzaam om over andere kitten heen te kitten. Kit is vaak door zijn flexibiliteit niet een goede ondergrond om te kitten en zal daar minder druk kunnen hebben. En hoe meer reparaties hoe meer kans op lekkages daar.
Je moet toch eerst alles goed schoonmaken en ontvetten voor dat je gaat kitten, dan kun je beter alles eerst weg halen en op nieuw de kit aanbrengen. Het is vaak niet veel meer werk als kit repareren, maar wel stukken sterker en langduriger.