een ijzeren brommer frame hoe schuren jullie op moeilijke plekken?

ik wil dus me brommer frame een ander kleurtje geven,
Maar hoe schuur ik de moeilijke plekken GOED.
want sommige lassen zijn verroest maar die krijg ik niet schoon met een schuur papiertje,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Ik doe dat altijd met een grove staalborstel.

Je hebt verschillende grotes, van tandenborstel tot harenborstelformaat. Je hebt ook flexibele waarmee je in wat hoekjes kan komen.

http://gereedschap.twenga.nl/staalborstel.html#hx=1&s=5&c=20e57&page=1

Je kan je frame natuurlijk ook laten zandstralen, maar dat kost bakken vol geld en dat is het in verhouding met een brommer (tomos neem ik aan) niet waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha tomos nee die zijn niet voor uit te branden,
Een derbi gpr! maar zo'n flexibele staal borstel had ik nog niet aan gedacht, die ga ik dan maar kopen +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, een derbi GPR is toch ook geen brommer. Dat is een scooter ;). En een tomos is een hartstikke fijne brommer. Makkelijk op te voeren en heeft toch een goede levensduur. En zuinig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik noem alles met een geel kenteken een scooter (op autos en motors na dan xD).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
scooters zijn voor nichten :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben toch zeker geen nicht! (Aerox btw)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was ook maar een grapje :D

Andere antwoorden (5)

Met een staalborstel die je op een boormachine kan zetten, pas op want het kan erg snel gaan en dáárdoor teveel wegschuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Argh, was net me antwoord aan het typen... xD
stalen borsteltje op een dremel kan ! ikzelf doe dat in een tent met een kleine zandstraler op luchtcompressor.Zandstraler kost niet veel bij brico en gewoon wit zand goed laten drogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou voor een Dremel gaan, te gebruiken voor 1001 dingen en tegenwoordig kosten ze ook niet meer zoveel, goed gereedschap is hethalve werk toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor niet al te grove roestplekken kan je ook staalwol gebruiken,diverse grofte verkrijgbaar!
Van proberen is het gekomen,proberen dus!
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wil je het goed doen moet je zandstralen om de roest echt te verwijderen ,dan in de primer,waterproof schuren met korrel 1000of 1200.daarna spuiten.dan doe je het echt goed.