Kan je hema schoolbordverf voor buiten gebruiken?

Ik wil buiten gaan schilderen met HEMA schoolbordverf. kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Schoolbordverf is op waterbasis dus niet geschikt voor buiten en is mat van kleur. Je kunt het op verschillende ondergronden aanbrengen, zoals gestucte muren en steen, maar ook op hout. Zorg altijd wel dat de ondergrond goed schoon en vetvrij is. De verf is over het algemeen dekkend. Maar let op: schoolbordverf droogt snel. Ga dus snel te werk! Beter snel twee lagen over elkaar, dan langzaam in één keer dekkend willen schilderen.