Dat is de Crassula Ovata, ook wel dikblad of (maar wat lokaler geloof ik) centenboompje genoemd. (Wisselkoers is erg beroerd. hoor ;-)

Het is een stevige vetplant die bij goede verzorging (liever te droog dan te nat) behoorlijk groot kan worden.

Als je hem echter in de zomer goed nat en in de volle zon houdt, en hem in de winter behóórlijk verwaarloosd, (op een donkere slaapkamer ofzo) heb je kans dat je hem in de bloei krijgt. Het lukt niet altijd, maar ALS hij bloeit, is het een prachtig gezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

13 jaar geleden
Agave, Aloë, Haworthia, Crassula, Echeveria, Euphorbia en Tradescantia… oerplanten die je interieur op ongekende wijze aankleden. Terug naar de oorsprong met deze pure overlevers. Ze zijn allemaal spraakmakend en oneindig uiteenlopend van vorm en kleur.

Bijvoorbeeld de Crassula ovata ‘Horn Tree’ (geldboom).

Een vetplant die een minibos voor binnen vormt. Hij kan puur in de volle zon en heeft slechts eens in de twee weken een beetje water nodig. Voor een zuidelijke sfeer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Crassula kan inderdaad in de zon, maar niet meteen uit de kamer in de brandende zon, dan zit je de hele winter tegen brandvlekken op de bladen aan te kijken'.
Ik zet mijn 24jaar oude crassula's buiten als de temperatuur 15 graden is, èn in de schaduw zodat ze langzaam kunnen wennen.
Pas weer water geven als de grond droog is, en dat kan snel gaan in de zomer!
Voor de eerste nachtvorst binnenhalen.