Is een trappenhuis een openbare ruimte?

Ik vraag mij af of een trappenhuis een openbare ruimte is. Mijn buren hebben allemaal een eigen gang in het trappenhuis. Ik moet helaas delen met mijn buurvrouw. Ik vraag mij af als het trappenhuis een openbare ruimte is, mag ik mijn spullen ook stallen in de gang van mijn buren?

Toegevoegd na 49 minuten:
Ook als het maar voor tijdelijk is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Openbare ruimtes dienen juist geheel vrij te zijn van persoonlijke spullen. Het stallen van jouw spullen bij de buren mag dus ook niet! Tevens vindt de brandweer volle gangen niet zo geslaagd en kan er zelfs een boete worden opgelegd. Worden dan toch wel dure deuren!
criseyde
8 jaar geleden
Het is volgens mij i.v.b. brandveiligheid niet toegestaan om spullen in een trappenhuis op te slaan....een vluchtroute moet altijd vrij gehouden worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tip:
http://qooqle.nl/?q=opslagruimte+huren

Het beste antwoord

Nee dat is geen openbare ruimte. Immers, deze is niet bedoeld voor alle burgers.

Deze ruimte valt onder de zeggenschap van de verhuurdet (als het een huurcomplex is) of anders de vereniging van eigenaren. Die kan dus bepalen wat daar mag. Vraag dus daar naar de regels.

Merrk nog op dat die regels mede zullen zijn ingegeven door brandboorschriften (vrije breedte van vluchtroutes).
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het toch van de beleefdheid van je buurman/vrouw zal afhangen.
Ik had via het portiek de zelfde ervaring. Ik heb toen heel beleefd gevraagd om te wachten tot hij dus buiten is. Nu is het zo dat hij als hij er aan denkt dat dus doet.
Maar nu hebben we buur aan een aangrenzend poriek waar van de balkons dus tegen elkaar aan zitten. Nu is het gelukkig winter en komt hij dus niet op het balcon maar zomers gaat hij dus op het balcon roken. Nu daar kan je ook niets tegen doen want hij zit dus buiten. Nu dan ga ik maar even een kwartiertje naar binnen en de balcondeur dicht. Af en toe moet je toch iets nemen. Maar het trappenhuis is alleen voor de bewoners van de flat openbaar, en omdat jij een gang deelt met je buurvrouw zou ik het eerst overleggen met haar.