Wat is onderhandelbaar bij een verkopend makelaar?

Ik zit midden in de onderhandelingen met een verkopend makelaar voor mijn huis. De courtage is een punt wat al is besproken (en is vrij hoog). Zijn er nog andere onderhandelpunten waar ik op in kan spelen in deze huidige markt? Kan ik ook punten aandragen als: extra beloning bij bepaalde verkoopprijs, indien zelf een koper gevonden een minder hoge courtage, na x periode vrij van kosten de opdracht intrekken? enz.. enz.. Hoor graag creatieve en uitvoerbare ideeen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zou ook maar eens bij andere makelaars eens langs gaan. Als je het huidige aanbod duur vind.
12 jaar geleden
Puur vanuit we zelf.gedaan hebben hoor, wij hadden afgesproken dat er met een bepaalde verkooptermijn met de juiste prijs een courtage vastzat. En zo langzaam maar zeker een dalende courtage.... Verder duidelijk besproken en vastgelegd in iedere uitgave of advertentie genoemd te worden zonder extra rekening, dus inclusief. Zo is voor hen een goede en snelle verkoop heel belangrijk ivm oplopende kosten en afnemende verdiensten. Succes met de verkoop.

Toegevoegd na 9 minuten:
Probeer ook of hij of zij bij de bezichtiging van vergelijkbare woningen in de buurt per ongeluk jullie woning kan noemen.... Zorg voor een goede band met je makelaar, vraag hun kaartje om uit te delen aan eventueel andere verkopende partijen... Een brutaal mens....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He, een minnetje.... Zeker makelaar....