Kun je radijsjes ook binnen kweken?

Ik vroeg me af of je binnen ook radijsjes kunt kweken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Niet echt. Je kan ze weliswaar in de vensterbank in potjes zetten, maar de zonneinstraling is daar redelijk laag en er is weinig ventilatie. Hierdoor is er een zeer grote kans dat je weinnig radijvorming gaat krijgen en de plant weg schimmelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie over een halve vierkante meter grond beschikt, is eigenlijk al verplicht om radijsjes te zaaien. Ze groeien werkelijk overal en snel. In de siertuin kan je ze om het even waar tussen zaaien. Ook in bloembakken of potten kan je radijsjes telen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Binnen..........................
Bij het kweken van radijsjes, mag de grond niet te nat, maar ook niet te droog zijn.
Niet te veel voeding bevatten, maar ook niet te arm zijn.
Het mag niet te warm zijn, want dan vormen ze alleen maar blad en schieten door om te gaan bloeien.
Ze mogen niet te veel in de schaduw staan, wel in de zon.
Binnen in huis, zal het dus nooit wat worden.