Kan iemand deze planten/onkruid identificeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt een beetje op een viooltje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het onderste lijkt mij akelei.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord Jodokus52. De eerste lijkt wel inderdaad op viooltje, maar ik heb het niet geplant... dus die groeit overal bij mij en elke jaar. De tweede is de nieuweling voor mij. Ik heb afgelopen jaar voor bijen wat zaadjes gestrooid, maar deze heb ik nog niet gezien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Alkmaar1966. Als het inderdaad akelei is, hou ik het wel in de tuin, die ziet wel mooi uit.
Rieneke1
10 jaar geleden
Bovenste is idd een wild viooltje, is bij mij ook aan komen waaien.
Onderste lijkt me ook akelei, maar is wel tweejarg he.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor reactie Rieneke1, wild viooltjes sta inderdaad mooi, jammer dat ze zo snel en overal verspreiden :)
Poet
10 jaar geleden
Boven is Maarts viooltje. Deze heeft wel neiging tot woekeren (dijt vooral uit door vermeerdering middels wortelstokken)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je tip Poet. Ik ga binnenkort gedeelte van de wortels verwijderen, anders wordt het een grote "drama"in de tuin :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Akelei verspreid zich makkelijk en krijgt hele mooie bloemen in allerlei kleurcombinaties. Ik zou het zeker laten staan.

Het beste antwoord

Het bovenste is zeker het maarts viooltje;het onderste kan ik aan het blad alleen niet zo thuis brengen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het onderste lijkt mij de wilde akelei.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje Freman voor je aantwoord, de tweede plant is nog in vegetatieve fase en inderdaad moeilijk daarover wat te zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord voor al de twee planten. +