Mag ik in de voortuin een hek plaatsen en dit op slot doen?

Hallo ik wil graag een hek plaatsen wat op slot kan. Brievenbus komt dan natuurlijk aan de buitenzijde. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Dat slot is niet zo boeiend, maar het wel hek wel. Een scheidsmuur of andersoortige afscheiding plaatsen die lager is dan 1 meter mag je vrijwel altijd vergunningsvrij plaatsen. Wordt het hoger (tot 2m) dan moet het achter de voorgevelrooilijn staan en op meer dan 1 meter afstand van de weg of het openbaar groen. Deze voorwaarde geldt niet als voor de locatie waar je woont, voor afscheidingen geen eisen gelden met betrekking tot welstand. Je gemeente kan je hierover meer vertellen. In sommige gevallen kun je een omgevingsvergunning aanvragen om het hek alsnog te mogen bouwen.