Hoe groot is de boete als een envelope niet door de brievenbus past?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
10.3K

Antwoorden (4)

Voor de ontvanger zal het niets moeten zijn, je kunt er immers niets aan doen wat een afzender naar jou stuurt. Je zal het object vermoedelijk dan wel zelf op het postkantoor moeten gaan ophalen. Ga je als afzender dit bekijken, het past niet in de brievenbus dus ga je automatische naar het postkantoor, en daar wordt het dan pakketpost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt speciale tarieven. Voor post dat wel en voor post dat niet door de brievenbus past.
Dat begint al als jij het zelf post. Past het niet door de brievenbusgleuf, dan moet je het afgeven bij het postkantoor en betaal je het hogere tarief.
Dus boete.....als er te weinig gefrankeerd is krijgt de ontvanger het verschil in boete plus toeslag. Niet correct, van de afzender...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen boete. Je hebt hem dan immers ook niet in de brievenbus kunnen posten.
Als je hem afgeeft op het postkantoor, dan zien ze het direct als die niet door de brievenbus past en dan laten ze je al het bedrag voor pakketpost betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
meest logische antwoord +
als je zelf een brief al niet de de brievenbus krijgt lukt het je niet hem te posten dus kan je hem niet versturen
op het postkantoor zien ze wel of hij past of niet dus daar kan je hem dan ook niet onvoldoende frankeren.
Er zijn wel brievenbussen die niet aan de regels voldoen
maar dan is er dus ook geen boete
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen het meest logische antwoord, maar ook gewoon het enige juiste. Vorige week ging ik dvds posten en bij t kantoor hebben ze een ijzeren brievenbusmal waar ze het pakket doorheen haalden. Past dat, dan past t door een beievenbus.
Correct antwoord dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch niet helemaal. in veel postkantoren staat een rek met een zak erin, waar je zelf post in kunt gooien. De opening is alleen afgeschermd met een beweegbare plaat. Het is dus mogelijk om een pakje bij de briefpost te gooien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar daar krijg je geen boete voor. Zolang de verzender het pakket in de brievenbus heeft gekregen is het toegestaan.
Als je bedoelt dat jij een enveloppe ontvangt die niet door de brievenbus past dan zal de postbode aanbellen en de brief afgeven of de postbode vouwt de enveloppe dubbel en propt hem zo in de brievenbus. Er volgens dus geen sancties op. Ik heb dat meerdere malen meegemaakt.
Als jij een enveloppe wilt verzenden die niet door de brievenbus past, dan moet je hem op het postkantoor /postagentschap afgeven en wordt het pakketpost en daar betaal je veel meer voor.
Vaak kun je dit voorkomen door je post zo in te pakken dat de envelop wel door de brievenbus past.