Slot deur draait door waardoor deur niet open kan. Iemand een Idee?

Dit slot draait door. Met andere woorden, ik kan de deur niet meer open draaien. Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Afbeelding bijvoegen lijkt het niet goed te doen. zie foto slot hier https://ibb.co/cZYM3F

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
8.1K

Antwoorden (2)

electronisch dus ingebouwd een paar tellen wachten na insteken sleutel dan draai je hem pas om
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Electronisch?
ronron1212
6 jaar geleden
Kijk even naar zijn foto. @sona
Dit is geen slot maar een insteekgrendel. Aan de hendel op de foto zit een gekartelde pen die de schoot uitwerpt. Als de gekartelde pen beschadigd is ( door het vele gebruik) zal hij inderdaad de schoot niet meer naar buiten duwen of naar binnen trekken. Als er geen veiligheidsscharnieren zijn gebruikt kan je proberen de scharnierpen er uit te tikken en zo de deur uit de sponning draaien vanuit de scharnierzijde. Zijn het wel veiligheidsscharnieren dan zit er weinig anders op de van buitenaf de schoot van de grendel door te zagen. Dit kan met een los metaalzaagblad of een metaalzaag zonder beugel, of met een dunne slijpschijf. Het laatste levert de meeste schade op aan deur en kozijn maar gaat wel het snelst en gemakkelijkst.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ maar ik zou beginnen met het losdraaien van die twee schroeven. Hendel eruit trekken en met een beetje geluk kan je de schoot met een schroeven draaien terug duwen.
Met veel geluk werkt het gewoon al door enkel de hendel een klein stukje terug te trekken, waardoor er een goed stukje kartels langs de schoot gaat.