Hoe kan ik het beste ribfluweel stikken. Nu schuift het door terwijl ik aan het stikken ben. Hoe los ik dat op ?

Als ik twee lagen ribfluweel wil stikken , dan gaat dat niet gemakkelijk. t is precies of dat de stoffen schuiven tijdens het stikken of dat de stof blijft hangen op de transponder met als resultaat , lussen in draad . Hoe kan ik dit voorkomen?

12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Als je er patroonpapier tussen legt kunnen de haartjes van het fluweel niet over elkaar heen schuiven. Na het stikken kun je het papier makkelijk verwijderen.
Wel voldoende spelden gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
en de spelden dan in de breedte steken i.p.v. in de lengte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou het kunnen proberen door de stoffen is te rijgen met een kleine steek.

Toegevoegd na 39 seconden:
Natuurlijk voor je gaat stikken.
12 jaar geleden
Altijd rijgen, niet alleen spelden gebruiken. Een echte coupeur doet dit altijd overigens. Ik heb een modeopleiding en ik zal bepaalde stoffen nooit stikken zonder te rijgen. zoals fluweel en satijn b.v. Eigenlijk ben ik zo'n pietlut die bijna alles rijgt. Behalve dingen van katoen waar ff snel een zoompje in gemaakt moet worden.