mag een koelkast voor het raam staan?

Ik heb een smalle keuken en de enige plek voor mijn koelkast is in de hoek met de achterkant tegen het raam en verwarming. Verwarming in de keuken staat letterlijk nooit aan, maar als het warm is vangt de koelkast veel warmte op voor het raam. Kan iemand me helpen met een oplossing? Heb al proberen te schuiven met oven en wasmachine. Kan de wasmachine ook niet kwijt in badkamer.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
8.7K
Rieneke1
7 jaar geleden
Kan je het raam niet met folie beplakken?
Amadea
7 jaar geleden
Is er geen andere kamer, een kelder of een gangkast waar die grote koelkast in kan staan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zie lamellen, die kunnen dicht als het echt warm wordt, dan is er geen probleem meer, alleen direct zonlicht geeft veel warmte. Eventueel een plank plaatsen aan de achterkant. De zijkant kan met reflecterende folie beplakt worden.
ronron1212
7 jaar geleden
wasmachine en koelkast naast elkaar past niet?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor jullie reacties, naast de wasmachine moet de oven, daar is de gastoevoer. Ik denk dat ik mijn raam met de juiste folie afplak en dan gewoon de luxaflex niet teveel open op warme dagen.

Het beste antwoord

Het raam is aan de zonkant? In dat geval zou ik werken met luxaflex/lamellen, deze kan je sluiten indien de zon er op staat en bij voorkeur altijd zo open dat er wel een beetje licht doorkomt als je thuis bent, maar hoe dringend is fel licht in de keuken? Alleen 's avonds met koken of tijdens de afwas, toch?

1) Koelkast naast raam/radiator : nooit de verwarming in de keuken aan, dan is dit geen probleem en
2) Luxaflex bij voorkeur of lamellen die je meestal (bijna) dicht gedraaid houdt, zo sluit je het risico van zonnestralen/warmte op de koelkast uit.

Zet de koelkast zo ver mogelijk tegen het aanrecht aan, zo ver mogelijk van het raam, hoe minder zon erop valt hoe beter.

Als dit allemaal niet lukt, kan je ook nog eventueel kiezen voor een (camping-) koelkast, die is smaller en dan ook nog een tafel-model, scheelt ook weer maar ook in inhoud, dat is wel de consequentie.

De oplossing daarvan zou een vrieskist in een andere (slaap-)kamer kunnen zijn, hoewel ik ook mensen ken die deze in de schuur, berging, op het balkon of in de garage hebben staan. Kan allemaal. Succes.

Toegevoegd na 10 minuten:
Er bestaan allerlei soorten folie om op een raam te plakken:
- aluminium folie (glimmende kant naar buiten) goedkoop en simpel aan de binnenkant aan te brengen.
- witte verduisterende rolgordijnen.
- zilverfolie
- Verkoop van statische raamfolie, zelfklevende raamfolies (kleeffolie), zonwerende raamfolie en sticker- / raamfolie op maat, voor binnengebruik
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor uw uitgebreide antwoord.