De gootsteen stinkt als het vochtig weer is. Hoe is dit te verhelpen ?

Ook schoonmaken met chloor heeft niet geholpen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is de gootsteen ook regelmatig verstopt?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Nee, nooit !
(tot-nog-toe, tenminste ;-p)
dudemeister
7 jaar geleden
als ik jou was zou ik op een zaterdagje even de schouders eronder zetten en iig die sifon eronder eens afschroeven en een metalen trekveer eens flink door die afvoerbuis stoten.

Het beste antwoord

Deze tip heb ik ook gevonden en gebruik ik ook: "Doe een keer per maand een paar eetlepels soda op het afvoerputje. Giet er heet water over. Zo hou je alle afvoerputjes in huis schoon."

1. Gootsteen vrij houden van vieze zaken
2. Gebruik een gootsteenzeefje
3. Hou de dagelijkse schoonmaak bij
4. Stinkende sifon – regelmatig schoonmaken
5. Soms is er iets anders aan de hand

Bekijk onderstaande bron: is zeker handig!

Succes! :)

Toegevoegd na 8 minuten:
Mocht de afvoer van de keuken verstopt zitten, dan werkt een ontstopper, pomp of trekveer het beste. Een ontstopper haalt de prop vuil naar boven, een trekveer kan de prop los maken en een pomp kan de prop ook naar boven halen.

Helaas kan de afvoer ook zorgen voor een vieze lucht (de welbekende riool-lucht). Door soda en kokend water te gebruiken zoals hierboven vermeld staat haal je een zeer groot deel van de nare geur weg. Voor het verwijderen van kalk en urinesteen (wat ook een zeer vieze geur veroorzaakt) kun je het beste azijn of citroenzuur gebruiken.