Wat voor aansluiting heeft de radiator op de foto?

Wij kennen de aansluiting niet en weten dus niet of we de radiator kunnen aanschaffen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

deze radiator heeft een normale 1/2 aansluiting zo als de meeste radiatoren. op de foto die je hebt gemaakt is de thermostaatknop te zien. daarnaast zit een kapje waarachter de aan en afvoer leidingen naast elkaar zitten, haaks op de muur. leidingwerk moet hier dus uit de muur komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, de radiator is op een veiling website te krijgen, staat 0 informatie op, wij dacht dat dit een rare aansluiting was en snapte het al niet haha.
Wanneer de aan/afvoer uit de grond komt is zo'n radiator dus geen optie? Of zijn hier mogelijkheden voor? Ik kan je geloof ik geen nieuwe foto sturen nu hè? Dan zou ik je eventueel onze situatie kunnen laten zien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een sluif in de muur kan hakken waar je de leidingen in kan zetten zou dit een mogelijkheid kunnen zijn, deze radiator moet minimaal 10 cm boven de vloer hagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hagen = hangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wanneer wij het niet erg vinden dat er 10cm leiding in het zicht is moet het geen probleem zijn? Wij hebben vorig jaar heel de badkamer gerenoveerd, er was nog cv aanwezig, deze hebben wij toen aangelegd, maar wij wisten nog niet wat wij wilde qua radiator. Wij hebben er toen voor gekozen de leidingen uit de vloer te laten komen, deze steken nu nog 50 cm uit de vloer. Aan en afvoer zitten ongeveer 55 cm uit elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is allemaal wel mogelijk, hou er wel rekening mee dat de radiator dan iets verder van de muur af komt dan normaal de bedoeling is, i.v.m. knietjes die je er aan kan zetten.
heel soms heb ik ze wel eens gezien met een onder aansluiting die is afgedopt, maar dat is op de foto niet te zien.