Hoe bevestig je de afvoerslang van de wasmachine goed in de afvoerbuis?

Wij hebben sinds gisteren een nieuwe wasmachine, deze was vriendelijk geïnstalleerd door de dienst zelf. Nu had ik m'n eerste was erin gezet en na ongeveer een half uur liep het water snelstromend langs de trap naar beneden. De afvoerslang van de wasmachine was uit de buis geschoten(deze buis heeft een grotere diameter dan die van de slang). Nu hebben we de slang er ver in terug geduwd en voor de zekerheid even ducktape omheen gedaan als tijdelijke oplossing. Weet iemand of dit problemen kan opleveren? Of dat er misschien andere oplossingen voor dit probleem zijn? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
13.1K
ronron1212
7 jaar geleden
Zou even controleren of de afvoer wel goed schoon is dus goed doorloopt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zie de beugel bij stap 2
https://www.praxis.nl/voordemakers/klusadvies/hoe-sluit-je-een-wasmachine-aan/

Antwoorden (1)

Zo lang de afvoer het water goed afvoert, is dit een prima oplossing. Je kunt overigens verloopstukjes halen bij iedere doe-het-zelf zaak of bouwmarkt. Daar klik je de geribbelde slang van de wasmachine als het ware in en dan schuif je dat verloopstuk in de afvoerpijp en zal dit niet door het bewegen van de slang (als er water doorheen loopt) uit de afvoer schieten. Kost rond de 4 euro.