Wat doe ik met die muur Het behang hebben we eraf gehaald en nu wil ik het weer toonbaar maken

..maar hoe, ivm de financiën moet het even zo goedkoop mogelijk. De woning gaat weg, maar wil het wel redelijk netjes achter laten. Stucwerk heb ik geïnformeerd maar van die prijs schrok ik erg, iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (8)

nieuw goedkoop behangetje erover.
vaak heb je rstanten voor heel goedkoop..kies een neutrale behangsoort
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordeel van behang is dat het de oneffenheden flankeert. Als je nmuur erg beschadigt is, heb je hier ook speciaal behang voor.
Geef hem een kleurtje met latexmuurverf. Als je verschillende kleuren gebruikt kan dit heel decoratief zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe er een laag latex structuur verf (fijne korrel)overheen... Het lijkt sprekend op stucwerk maar is véél goedkoper!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens, en beter dan gewone muurverf. Hoe grover de korrel hoe meer oneffenheden je flankeert, maar daar moet je van houden. Ik heb dit wel eens gebruikt (de fijne korrel) en dat werkte goed. In één keer dekkend én de oneffenheden weg. Vraag ernaar in de bouwmarkt.
zo te zien is je muur vlak wat je zou kunnen doen is heel simpel. Als je nog witte latex (of de goedkoopste latex die er is als je geen latex heb) heb doe het in een andere emmer vul het voor een kwart en doe er water bij totdat het dun is doe het wel geleidelijk meng het goed door het moet wel wit blijven je latex smeer het met een roller over de muren het geeft het zelfde effect als voorstrijk middel en laat het ongeveer 2 uur drogen en daarna ga je met met een kleurtje (latex muurverf) die jij of jullie willen gebruiken je zal het wel 2x moeten doen maar voor nog geen €100 zou je klaar kunnen zijn en je kan redelijk goedkoop latex halen bij de gamma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de bouwmarkt kijken of er goedkope latex/muurverf in de aanbieding is, of een dun bouwbehangetje uit de aanbieding ertegenaan doen. Wellicht vind je het ene klusje leuker dan de andere.... Dan kies je gewoon die.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeeel belangrijk: kiezen of je behangen of verven leuker vindt.
Goeie!
Je hoeft het niet alleen maar egaal achterlaten, als het een huurwoning is. Dus gewoon de gaten vullen met vulmateriaal en glad afstrijken. het ziet er niet zo mooi uit, maar dat geeft niet. De nieuwe bewoners zijn blij met een gladde muur en de verhuurder ook. De nieuwe bewoners doen er dan hun eigen behangetje over.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de doe-het-zelf winkel vertellen ze wel welk vulmiddel je moet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een kringloopwinkel of van rommelwinkeltjes daar kun je voor een heel zacht prijsje wel enkele rollen behang op de kop tikken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die muur spiegelglad is kun je er gewoon simpel latex opzetten. Dan ben je voor een paar tientjes klaar. Maar anders moet je het eerst een beetje glad maken met wat gips en daarne latex eropzetten. Echter, voordat je dat doet moet je eerst nog een primer zetten dus dat wordt wat duur.

Het beste is wanneer het niet helemaal spiegelglas is om lates te kopen met een kleine structuur erin. Dan ben je ook klaar voor een paar tientjes en dan ziet het er ook weer netjes uit.