• Zet de Kalanchoe op een lichte plek, de plant moet echter beschermd worden tegen de felste middagzon, en minimaal 15 graden C - liever wat meer.
• Houd in de zomer de potkluit matig vochtig, ‘s winters minder water geven. Te natte potgrond geeft voetrot (= afsterven wortels).
• Vermijd tocht.
• Geef in de groeiperiode eens per drie weken wat plantenvoedsel.
• Om een Kalanchoe nogmaals te laten bloeien kan men de plant het best gedurende de maand augustus in een vertrek zetten dat niet regelmatig gebruikt wordt. Een Kalanchoe is namelijk een kortedagplant die gaat bloeien als de dagen korter worden. In de huiskamer kan dit problemen opleveren omdat het daar door kunstlicht nooit echt een korte dag wordt.
7 jaar geleden
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt.
Pieterke
7 jaar geleden
Ik heb mijn plant nu ongeveer 2 maanden. Hij heeft nog niet gebloeid. Heb ik nog kans dat hij dit nu nog gaat doen? Hij staat nu in de huiskamer op de grond bij de centrale verwarming bij het raam.
Antoni
7 jaar geleden
Daarover kan je het beste informatie vragen bij de winkel waar je plant hebt gekocht.
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.

Andere antwoorden (1)

Hoe verschillend ze ook zijn, de grote overeenkomst binnen de Kalanchoëfamilie is dat het allemaal sterke planten zijn die weinig verzorging vragen en tegen een stootje kunnen.

Zet de plant op een lichte plek op minimaal 15 graden Celcius (liever wat meer).
In de winter minder water geven dan in de zomer. Te natte potgrond geeft voetrot (= afsterven wortels).
Vermijd tocht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Eens in de veertien dagen water is genoeg voor een Magic Bells om zo lang mogelijk mooi te blijven. De potgrond mag niet uitdrogen, dus wees iets guller met water geven wanneer de plant op een warme plek staat zoals boven de verwarming.
Uitgebloeide bloemen kunnen het best verwijderd worden, om zo nieuwe bloemen meer ruimte te geven.
Amadea
7 jaar geleden
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt.