Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen om geen teken te krijgen?

Ik woon sinds kort naast het bos, als ik soms ga wandelen krijg ik vaak en teek. Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ik geen tekenbeet krijg, of wat kan ik dan het beste doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
Poet
9 jaar geleden
Niet door het hoge gras lopen of door struiken. Dus op de paden blijven eigenlijk. Teken kunnen ookinheggen zitten. Verder 's avonds even controleren in de spiegel

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Een lange broek, kniekousen, en hoge schoenen dragen. En je armen uiteraard ook bedekt hebben, maar dat zal wel lukken nu het aardig fris is buiten.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Inekez1
9 jaar geleden
Shirt in de broek en sokken over de broek kan ook helpen. Ze kruipen dan niet zo makkelijk tussen de kleding door.
Inekez1
9 jaar geleden
In de zomer kan het ook handig zijn om juist zo weinig mogelijk kleding te dragen. Je kunt ze dan makkelijk op je lichaam zien lopen en er af halen voordat ze vast zitten. Als ze eenmaal onder je kleding verdwijnen zie je ze vaak pas vele uren later. Op lichte kleding zie je ze ook makkelijk lopen. Dan kun je ze ook verwijderen voordat ze onder je kleding kruipen.
Teken zitten niet altijd overal in het hele bos. Misschien loop jij elke keer net langs die ene plek waar er heel veel zitten. Probeer eens een andere route.

Een teek verwijderen bij jezelf vind ik het allermakkelijkste gaan met de Enetorpet teken’tang’. Een supersimpel dingetje en de enige die geschikt is voor alle formaten teken, ook de hele kleine teekjes van 1mm."
(Lees meer...)
Inekez1
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing