Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe houd je een hoofdkussen van je bed het beste schoon?

Ik was de kussens regelmatig maar toch zijn ze snel vuil/geel . Ik zelf leg altijd een zakdoek bij mijn mond als ik op mijn zei lig want er loopt altijd wel wat speeksel tijdens het slapen uit je mond. Wie weet nog een andere oplossing?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Shay11
Maak van de stof van een oude parasol een kussensloop als ondersloop… de parasol stof is waterafstotend… en lucht doorlatend. Zo voorkom je vlekken in het kussen en hebt toch het genot van je kussen zonder te duur uit te zijn :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kussens wassen is niet zo heel goed voor de kussens ; eventuele vuilafstotende behandelingen was je er dan uit, en ze gaan veel korter mee. Beter kun je ze dgelijks even luchten.
Verder gewoon elke zoveel dagen een nieuwe sloop er om.

Als je het kussen zelf ook schoon wilt houden, kun je eventueel onderslopen kopen met een watervaste laag (buitekant badstof, binnenkant coating). Die zijn eigenlijk bedoeld voor mensen die overmatig kwijlen, incontinent zijn, ernstig zweten of vaak bloedneuzen hebben, maar ze helpen natuurlijk ook uitstekend je kussen schoon te houden. (Wel ook de onderslopen af en toe wassen natuurlijk. En het kussen luchten zonder, anders brengt dat niks. )

Er zijn ook onderslopen van gewatteerde stof (hotelslopen) die ook al een slok op een borrel schelen. Die zijn wat goedkoper, en je vind ze bijvoorbeeld bij Ikea.

Waterdichte onderslopen zijn wat kostbaarder, je vind ze bij de betere bedden(goed) speciaalzaak en winkels met thuiszorgartikelen.
http://www.zorgmatras.com/hoofdkussen-beschermer-waterdicht.html
http://www.matrassen.nl/cevilit-3-d-comfort-waterdicht-ondersloop.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding