Welke ledlampen zijn de beste, ter vervanging van inbouw-halogeenspots?

Wij hebben in de keuken en op zolder inbouw-halogeenspots die ik wil vervangen door led-spots. Dat ik waarschijnlijk afscheid moet nemen van mijn dimmer, neem ik voor lief. In de winkel word ik er niet goed wijs uit of de lichtopbrengst voldoende is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik kan de lamp even niet vinden, maar ik had een ledlamp gekocht bij de praxis, die percies in mijn spots pastte.
Deze lamp bestaat uit drie apparte ledlampjes in een.
Ik heb hem er weer uit gedraait omdat hij te veel licht gaf!
Als ik me goed herinner was hij slechts 3 watt en gaf voor 35 watt licht.
Maar met die term watt, ga je nu vast lopen wat lampen betreft.
Wij weten niet beter dat een lamp 25 watt licht geeft, maar dat is volkomen onjuist!
Hij verbruikt 25 watt stroom!
De hoeveelheid licht wordt uitgedrukt in lumen.
Heel terecht staat er op ledverlichting hoeveel lumen de lamp geeft, maar meestal staat er ook nog ergens op hoeveel watt dat is in vergelijking met de gewone lamp.
Nog een tijdje, dan weet iedereen hoeveel 100 lumen licht is, net als destijds de gulden en de euro.
Dus als je weet hoeveel watt je oude lamp is, kan je omrekenen hoeveel lumen je dan nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, bedankt, ik ga het eens opzoeken.

Andere antwoorden (1)

In het vara programma kassa hebben ze daar een keer een test gedaan met led lampen
kijk onderstaande link