Hoe meet ik zelf de houtvochtigheid in mijn vloer?

Ik ben van plan om zelf de houten vloer vanuit de kruipruimte van onder af te isoleren. Nu lees ik op verschillende sites dat de houtvochtigheid niet meer dan 20% mag zijn. Hoe kan ik dit zelf meten? Of moet je dat laten meten door een bedrijf? Hoe kan ik dit eventueel droger krijgen als het percentage te hoog is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Met een vochtigheidsmeter.
van goedkoop (20,-) tot professioneel (300,-) en ook te huur.
https://www.google.nl/#q=vochtigheidsmeter+hout

Toegevoegd na 6 minuten:
En niet geïsoleerde vloer in een verwarmd huis zal droog zijn, als er geen andere problemen met vocht zijn.
Als je door isolatie zorgt dat er geen ventilatie meer is aan de onderkant van de vloer zou het kunnen dat de vloer vochtiger wordt.
Zorgt voor een luchtlaag tussen vloer en isolatie en eventueel voor ventilatie van die luchtlaag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan je verhaal te zien zit het met mijn vloer wel goed. Hoge kruipruimte (80cm) en tot nu toe geen vochtproblemen. Bedankt voor je reactie Groetjes Miranda

Andere antwoorden (1)

vochtmeter huren of lenen bij een vloerenboer bij jou in de buurt