Mag de woningbouwvereniging een uitbreiding van mijn tuin weigeren, als alle vergelijkbare woningen een grotere tuin hebben? zie uitleg

Ik heb een hoekwoning met een voor- en achtertuin. Tussen de stoep van de zijstraat en mijn woning ligt een groenstrook van 450 cm. Die grond is eigendom van de woningbouwvereniging.
Alle andere hoekwoningen in de wijk hebben hun schutting tegen de stoep staan, en dus een veel grotere tuin. Het scheelt in totaal iets meer dan 80 m2. Dat is meer dan mijn voor- en achtertuin bij elkaar. Ik heb gevraagd de tuin te mogen uitbreiden, maar krijg slechts een strook van 120 cm aangeboden. Dat is niet eerlijk, gezien het feit dat we dezelfde huurprijs betalen. Mijn bezwaren worden afgedaan met de boodschap dat de dingen soms nou eenmaal niet eerlijk zijn, en dat ik blij mag zijn met wat ik krijg. Op de vraag waarom ik niet meer dan 120 cm erbij kan krijgen krijg ik al weken geen duidelijk antwoord.
Kan en mag dit zomaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat kan/mag zomaar. U heeft een overeenkomst met de WBV zonder die groenstrook en daar voldoet de WBV aan. U mag nog blij zijn met die 120cm die u erbij krijgt. Dat met andere huurders andere overeenkomsten worden gesloten doet daar niets aan af. De WBV voldoet aan de overeenkomst die er met u is. U kunt die 120cm natuurlijk wel weigeren, dan blijven de kosten voor onderhoud van die strook ook voor rekening van de WBV.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100