Het beestje dat jij in je bed hebt gevonden is een zilvervisje of een papiervisje, maar gezien de kleur van het lichaam en de lengte van de achtersprieten durf ik te zeggen dat het een zilvervisje is.
Zilvervisjes leven op plaatsen waar het altijd vorstvrij is, een hoge luchtvochtigheid zorgt er ook dat zij graag op die plaats gedijen.
Zilvervisjes zijn totaal niet gevaarlijk. Ze eten vooral schimmels, dode insecten en etensresten. Wanneer zij in grote getallen aanwezig zijn kunnen ze (voornamelijk) katoenen kleding enigszins beschadigen, maar daarvoor dient het kledingstuk dermate lang door een zeer grote groep visjes aangetast te worden.

Kortom, maak je geen zorgen!