Wat is dit voor beest?

Wat is dit wat ik regelmatig over muur heen zie lopen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Papiervisje / Zilvervisje komen in vrijwel ieder huis voor.

Het beste antwoord

Het beestje dat jij in je huis ziet lopen is een zilvervisje. Zilvervisjes leven op plaatsen waar het altijd vorstvrij is, een hoge luchtvochtigheid zorgt er ook dat zij graag op die plaats gedijen.
Zilvervisjes zijn totaal niet gevaarlijk. Ze eten vooral schimmels, dode insecten en etensresten. Wanneer zij in grote getallen aanwezig zijn kunnen ze (voornamelijk) katoenen kleding enigszins beschadigen, maar daarvoor dient het kledingstuk dermate lang door een zeer grote groep visjes aangetast te worden.

Kortom, maak je geen zorgen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Gezien de beschrijving van de verschillen zou ik eerder denken dat het een papiervisje is en geen zilvervisje.