hoe krijg ik mijn auto schoon van hars uit de bomen?

Toegevoegd na 21 minuten:
In de wasstraat is hij niet schoon geworden. Er werd gezegd dat alleen met cleaner het dak schoon zou worden.

Toegevoegd na 6 dagen:
Iedereen bedankt voor de tips. Uiteindelijk heb ik de auto schoon gekregen met gently. Een schoonmaakmiddel voor zeer vervuilde kampeermiddelen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een oplosmiddel zoals spiritus of ether werkt meestal, maar kan in sommige gevallen een blauw waas achterlaten op de lak. Gebruik liefst gedenaturaliseerde (zuivere) alcohol, verkrijgbaar bij de apotheek. Giet de alcohol ook nooit rechtstreeks op de lak van je auto, maar drenk er een doek in waarmee je dan de vlek behandelt. Goed afspoelen is de boodschap. Gebruik alcohol liever niet op kunststof. Gebruik nagellakremover Behandel daarna nog eens met was Een andere mogelijkheid is de “stickeroplosser”: dit is een spuitbusje dat in de meeste doe-het-zelf zaken te verkrijgen is. Smeer het te behandelen oppervlak in met bakboter of roomboter Laat het een 15-tal minuten inwerken Spoel goed af

Bronnen:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/9090...

De hars kun je verwijderen door je auto te 'kleien'. Bestel speciale autoklei en een glijmiddel en de auto wordt zo glad als een spiegel. Daarna de auto in de was zetten en hij ziet er weer prima uit. Complete kleikits (klei en glijmiddel) kun je kopen bij carclean.nl.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100